In opdracht van initiatiefnemer Grouwels Vastgoed en projectontwikkelaar Arcus Zuid tekenden we zo’n 6 jaar geleden al voor de complete marketing- en communicatiecampagne van Maasresidence Thorn. Logo, huisstijl, website, diverse fotoshoots en huisstijlmiddelen werden met succes ontwikkeld. Zoals wel vaker bij dit soort omvangrijke ‘recreatievastgoed’ projecten kan het voortraject door tal van invloeden van buitenaf even stil komen liggen. Dit ‘even’ kan oplopen tot jaren.
Het grote voordeel is dat bij de uiteindelijke lancering je als het ware meegroeit in de ontwikkelingen, de beleving en het uiteindelijke DNA van de locatie en het park. Grouwels Vastgoed zou Grouwels Vastgoed niet zijn als ze het afgelopen jaar de knoop niet definitief doorhakte. Eindelijk kon Arcus Zuid het opnieuw ontwikkelde, ijzersterke plan voor dit unieke vakantiepark in Thorn lanceren. En ook dit keer kwamen ze daarvoor bij Graphics Etc.
Vernieuwd DNA
Samen met het team van Arcus Zuid zijn we aan de slag gegaan om het hernieuwde DNA te definiëren en een gedegen merkstrategie te ontwikkelen. Waar staan we voor? Waar willen we als bedrijf naar toe? Wie zijn onze doelgroepen? Hoe onderscheiden we onszelf? Zijn er nieuwe kansen? Een van de speerpunten welke nagenoeg hetzelfde is gebleven is de kracht van de locatie. Een absolute hotspot in Midden Limburg, daar waar de Maasplassen, het witte stadje Thorn en de schitterende natuur elkaar ontmoeten. Als geen ander kennen we de kracht van de locatie en hervatten we de gebiedsbranding, als onderdeel van een allesomvattende campagne.
Vernieuwde identiteit
Op basis van het gedefinieerde DNA zijn we gaan schetsen om de nieuwe identiteit vorm te geven. We bouwen het ontwerp op vanuit een vernieuwd fundament, waarbij ‘oude’ huisstijlelementen die hierbij aansluiten, een rol krijgen. Hierdoor creëren we een vernieuwde, toekomstbestendige uitstraling die tegelijkertijd herkenbaar blijft.
Nieuwe huisstijl
Vanuit dit fundament is er een krachtige huisstijl uitgerold voor zowel recreatievastgoed (verkoop recreatiewoningen) als voor toekomstige verhuur (gericht op de bezoekers van het recreatiepark) als voor de horeca (dagelijkse bezoeker).
Drijvende kracht
Een van de voordelen van Graphics Etc is de bundeling van krachten onder 1 dak. Als hecht team van webdesigners, ontwerpers, copywriters en creatieve communicatienerds versterken we elkaar niet alleen, we zorgen dat die kracht ook terug te zien is in het eindresultaat. Het geheel ademt een ambitie uit die past bij het nieuwe DNA van dit ambitieuze park.
Huisstijlmiddelen
Uit de koker van Graphics Etc onder andere: logo, huisstijl, sfeervideo’s, fotoshoots, teksten, website, projectborden, relatiegeschenken, advertenties, brochures en folders.
Het park in een notendop
Het uiteindelijke park omvat maar liefst 270 recreatiewoningen in diverse groottes, types en architectuurstijlen, 60 appartementen, een jachthaven, dagstrand en luxueuze centrumvoorzieningen. Door de ligging en de variatie in architectuurstijlen en woningtypes ontstaat er een nieuwe, speelse mix die zorgt voor een sfeervolle uitstraling. De bouw, verkoop en marketing worden gefaseerd uitgevoerd, waarbij de eerste fase inmiddels up & running is!