Van nieuwe identiteit naar sterke merkbeleving

Na een succesvolle rebranding en de ontwikkeling van een nieuwe visuele identiteit, hebben wij deze vertaald naar een frisse en gebruiksvriendelijke website voor Orthodontiepraktijk Schuttelaar. De nieuwe huisstijl zorgde niet alleen voor een consistente uitstraling, maar gaf de praktijk meteen een eigentijdse en professionele positionering richting hun patiënten en doelgroepen.

  • REBRANDING
  • HUISSTIJL EN BRANDING
  • CREATIVE CONCEPT
  • DIGITAL DESIGN
  • FOTOGRAFIE
  • VIDEO
  • WEBDESIGN
  • COPYWRITING
  • SOCIAL MEDIA
  • ONLINE MARKETING
  • PRINT- EN DRUKWERK
  • MERCHANDISE

In de daaropvolgende jaren mochten wij talloze communicatiemiddelen en campagnes ontwikkelen. Van branding- en leadcampagnes die de zichtbaarheid van de praktijk vergrootten, tot wervingscampagnes die succesvol gericht waren op het aantrekken van nieuw personeel. Zo groeide de samenwerking stap voor stap uit tot een langdurige, intensieve relatie waarin alle communicatievormen samenkwamen.

Communicatie
als fundament
voor groei

Consistent en toekomstbestendig

Dankzij de doordachte huisstijl, de flexibele toepassing ervan en de aanvullende campagnestijl is er een merkidentiteit ontstaan die met de praktijk meebeweegt. Dit zorgt voor herkenbaarheid in alle uitingen, flexibiliteit bij nieuwe initiatieven én een consistent, professioneel profiel richting de markt.

Een herkenbare visuele lijn

Om in te spelen op nieuwe ontwikkelingen binnen de praktijk ontwikkelden wij een aparte visuele lijn voor de introductie van Invisalign, de onzichtbare beugel. Na een grondige casestudy en intensief overleg met de opdrachtgever stelden we een helder plan op waarin doelgroepen zorgvuldig werden gedefinieerd en campagnes gefaseerd werden uitgerold via diverse kanalen.

De nieuwe visuele stijl sloot naadloos aan op de bestaande corporate huisstijl, maar kreeg bewust een eigen karakter en uitstraling om het product onderscheidend te positioneren. Door de communicatie per doelgroep specifiek af te stemmen, werd de boodschap niet alleen herkenbaar, maar ook bijzonder effectief ingezet.

“Een sterk merk is een merk dat
meegroeit met ambities”