Imago VS identiteit

In het Brabantse Oisterwijk, op een bijzonder mooie locatie midden in de prachtige natuur, was Klein Oisterwijk volop in ontwikkeling. De ambitie was om een uniek recreatiepark neer te zetten met circa 350 duurzame vakantielodges in fases gerealiseerd en aangeboden voor zowel verkoop als in het verlengde daarvan de verhuur.

Voor de branding en een succesvolle lancering werd Graphics Etc ingeschakeld. De tekeningen van het plan, de infrastructuur en lodges waren nagenoeg klaar, diverse plannen passeerden de revue, maar hoe nu verder? Na enkele brainstormsessies waarbij we terug gingen naar het fundament en het onderscheidende vermogen ontwikkelden we een nieuwe merkstrategie.

  • MERKSTRATEGIE
  • REBRANDING
  • DIGITAL DESIGN
  • FOTOGRAFIE
  • VIDEO
  • OUTDOOR SIGNING
  • WEBDESIGN
  • COPYWRITING
  • SOCIAL MEDIA
  • ONLINE MARKETING
  • PRINT- EN DRUKWERK
  • MERCHANDISE

Rebranding en een consistente communicatie

Een sterke merkstrategie is het fundament van alle communicatie uitingen. Dat is het absolute begin van een succesvolle branding en doelgerichte positionering bij de doelgroepen. Wat is onze identiteit en wat is ons imago, komt dit overeen? Waar willen we naartoe, wat is het onderscheidend vermogen en waar blinken we in uit? We gingen op zoek naar een merkstrategie die aansloot bij deze hamvragen.

Er volgde een rebranding welke naadloos aansloot bij de authenticiteit en gewenste kwaliteit van het park. Nu konden we met een consistente communicatie Klein Oisterwijk kwalitatief en doelgericht positioneren bij de doelgroepen.

Lanceringscampagne

We ontwikkelden een compleet nieuwe identiteit waar de kenmerken, kwaliteit, USP’s en aspiraties van het park in harmonie naar voren komen. Uiteraard zijn nieuwe teksten met de juiste tone of voice, nieuwe foto- en video beelden met de juiste kwaliteit, modellen en styling slechts één van de ingrediënten die bijdragen aan een sterk en herkenbaar merk.

Uiteindelijk is de nieuwe identiteit met al haar submerken uitgerold naar een professionele lanceringscampagne met zowel on- als offline middelen zoals divers brochuremateriaal, folders, promofilm, signing en een (verkoop)website.

Voor Klein Oisterwijk creëerde Graphics Etc een sterke merkstrategie en identiteit die het park onderscheidend en krachtig in de markt positioneert.