Een unieke mix van industrieel erfgoed en stijlvolle nieuwbouw

District Y is een uniek nieuw woonplan in Roermond, waar het karakteristieke bedrijventerrein rondom de historische Eiermijn transformeert tot een levendige woonomgeving. Het plan omvat 58 stijlvolle woningen in gerestaureerde gebouwen én bijpassende nieuwbouw: lofts, appartementen en patiowoningen – allemaal met een eigen karakter en ontworpen voor comfortabel, stads wonen.

Graphics Etc gaf District Y een gezicht, een verhaal en een voelbare identiteit: met respect voor het verleden, een scherp oog voor de doelgroep en een vooruitstrevende visie op woonbeleving.

  • MERKSTRATEGIE
  • HUISSTIJL EN BRANDING
  • CREATIVE CONCEPT
  • DIGITAL DESIGN
  • FOTOGRAFIE
  • VIDEO
  • OUTDOOR SIGNING
  • WEBDESIGN
  • COPYWRITING
  • SOCIAL MEDIA
  • ONLINE MARKETING
  • PRINT- EN DRUKWERK
  • MERCHANDISE
  • EVENT AANKLEDING

Met onderscheidende branding gaven we District Y herkenbaarheid en een eigen verhaal; via gerichte gebiedspromotie werd eerst de locatie als aantrekkelijke woonplek in de markt gezet én de doelgroep geactiveerd. In nauw overleg met Vermeer Architecten en Jack Frenken makelaars ontwikkelden we een sterke naam, visuele identiteit en campagnes over diverse (online en offline) kanalen, storytelling, events en een authentieke huis-aan-huis krant met alle in’s en out’s over het verleden, het heden en de toekomst van District Y.

Branding en gebieds-
promotie als

kloppend hart

Verkoopcampagne

Na een eerste teaser- en positioneringsfase, waarbij de branding en gebiedspromotie de hoofdrol speelde, gaan we in de fase die volgt over naar verdieping. We zoomen in op een duidelijke merkstrategie, afgestemd op diverse doelgroepen, woonwensen en het veelzijdige aanbod van District Y, waardoor elk type koper zich aangesproken voelt.

We werken toe naar de start verkoop met een uitgebreide verkoopcampagne bestaande uit o.a. een uitgebreide verkoop website, diverse doelgerichte leadcampagnes, outdoor signing en een prachtig pakket verkoopbrochures.

Onderscheidende merkstrategie

Een onderscheidende merkstrategie is het fundament van een sterk merk en alle branding- en communicatie inspanningen. We wilden met District Y een merk neerzetten wat zich onderscheidt in een overvolle markt, gericht op een consistente communicatie en doelgerichte positionering bij de verschillende doelgroepen.

Graphics Etc vertaalde de historische charme van de Eiermijn naar een eigentijds woonmerk ‘District Y’.