Met de grootschalige nieuwbouwplannen transformeert Landgoed Bergvliet van golfbaan naar een grootschalig recreatiepark. De uitbreiding omvat 80 hoogwaardige recreatiewoningen en een ca 3000 m2 groot resort met sauna en wellness faciliteiten. Daarnaast zal er een uitgebreid aanbod aan horeca en parkvoorzieningen zijn. Hierdoor veranderde de identiteit en de doelgroep van Landgoed Bergvliet waardoor er de behoefte ontstond naar een geheel nieuw concept. Graphics Etc ontwikkelde een merk- en brandingsstrategie inclusief een gefaseerd plan van aanpak voor het uitrollen van de verschillende middelen afgestemd op de doelgroepen.
De uitdaging was om met behoud van de bestaande kernwaardes een geheel nieuwe identiteit te ontwikkelen welke uitgerold zou gaan worden naar een compleet nieuwe overkoepelde identiteit en huisstijl voor zowel recreatievastgoed (verkoop recreatiewoningen) als voor toekomstige verhuur (gericht op de bezoekers van het recreatiepark) als voor de huidige situatie van de golfbaan en culinaire hotspot in Oosterhout. Graphics Etc ontwikkelde een merkstrategie waarbij hoofdlogo en huisstijl slim zijn opgedeeld in sublogo’s en huisstijlen die elkaar aanvullen en samen één geheel vormen. In het verlengde hiervan zijn er diverse toepassingen ontwikkeld, zowel voor intern als extern, zowel online als offline. Zowel voor de huidige corporate uitstraling als voor de verkoopcampagne van de recreatiewoningen.