Het ontstaan
Aanvankelijk zijn de engeltjes ontstaan uit het idee om op een ludieke wijze nieuwe klanten te werven. Eigenaar Geert Wintraecken ging met ze op ‘road trip’ door zakelijk Limburg om zo hun nieuwe dienst – Cloud telefonie – te promoten. De wervingscampagne deed de koude acquisitie smelten naar warme prospects en nieuwe klanten. Verrassend, grappig en ludiek met een enigzins brutale knipoog. Want je moet het maar durven!
Maar dat is dan ook Cónect Telecom ten voeten uit: No guts no glory, geen toeters wel bellen. Hun motto: Maak het leuk en aantrekkelijk, in plaats van complex en abstract. Het gaat ten slotte altijd om zorgeloze (tele)communicatie. Vanuit elke plek en op elk moment kunnen communiceren met de rest van de wereld.
Wat aanvankelijk een eenmalige gimmick leek is uitgegroeid tot een heus fenomeen.
Illustratieve huisstijl engeltjes
Zo kwamen de angels terug als stripfiguren in een animatiefilmpje over de functie en de voordelen van VoIP, oftewel Cloud telefonie. Abstracte informatie op een toegankelijke manier uitgelicht. En hiermee waren de engeltjes ook als stripfiguren vereeuwigd.
Zo werden ze steeds vaker ingezet als vrolijke en herkenbare huisstijl engeltjes om acties te promoten, zakelijke dienstverlening onder de aandacht te brengen of complexe informatie op een ludieke en heldere wijze uit te lichten.
De Cloud Angels zijn voorlopig dus nog niet weg te denken uit de Cónect Telecom huisstijl. Niet zolang ze Cónect telecom en haar klanten vleugels en vrolijkheid geven!